Algemene Voorwaarden
versie november 2024

Artikel 1. Definities


 1.1. GET IT GOING: de eenmanszaak GET IT GOING, gevestigd te Rijnsburg en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 84943602. 

1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die werkt vanuit zijn/haar bedrijf en met GET IT GOING een overeenkomst is aangegaan. 

1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel als bepalingen zoals die in dit document zijn opgenomen. 

1.4. Diensten: alle diensten die GET IT GOING voor de klant gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: het als Microsoft 365 gebruikersadoptie en implementatie specialist advies geven met betrekking tot het gebruik van Microsoft 365 dan al niet specifieke apps. Door middel van o.a. strategisch advies, strategie werksessies, creatie van materialen zoals werkinstructies of promotiemateriaal, geven van trainingen en het inrichten van apps in de Microsoft 365 omgeving. Tevens het aanbieden van het leerplatform met cursussen, masterclasses en inspiratieboost-tips. 

1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen GET IT GOING en de klant op basis waarvan GET IT GOING de diensten zal gaan uitvoeren. 

1.6. Informatie: alle gegevens die de klant aan GET IT GOING aanlevert. 

1.7. Schriftelijk: per brief, e-mail of digitale berichtgeving zoals WhatsApp. 

1.8. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of GET IT GOING worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt. 

1.9. Website: www.getitgoing.nl 


 

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden 


2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door GET IT GOING gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. 

2.2. Door een akkoord via de e-mail, het accepteren van een online offerte of het plaatsen van een bestelling via de website, en daarmee expliciet akkoord te geven, verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan. 

2.3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden. 

2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door GET IT GOING zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden binnen deze overeenkomst. 

2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden en/of inkoopvoorwaarden van de klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Andere voorwaarden zijn dus niet van toepassing op de gesloten overeenkomst. 

2.6. GET IT GOING mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook voor bestaande overeenkomsten. 

2.7. Als GET IT GOING de algemene voorwaarden wijzigt, zal GET IT GOING de klant hiervan per e-mail of via een online account op de hoogte stellen. 

2.8. In geval van een wijziging van de algemene voorwaarden mag de klant de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden geldig worden, of tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van de nieuwe algemene voorwaarden.
2.9. Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden ongeldig wordt verklaard zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen GET IT GOING en de klant in overleg een nieuwe bepaling opstellen om de ongeldig verklaarde bepaling te vervangen. Hierbij moet het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling in het achterhoofd worden gehouden. 


Artikel 3. Aanbod


3.1. Als een aanbod van GET IT GOING een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 30 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 30 dagen accepteert, vervalt het aanbod. Het aanbod is daarnaast onder voorbehoud van beschikbaarheid. 

3.2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag GET IT GOING het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen. 

3.3. GET IT GOING geeft in het aanbod aan welke dienst wordt aangeboden en het bijbehorende tarief met een geschat aantal uren. Alle tarieven zijn exclusief 21% btw. Eventuele bijkomende kosten, waaronder reistijd, vergoeding openbaar vervoer, verblijfskosten en/of parkeerkosten worden tevens in het aanbod vermeld. Aan een schatting qua uren kunnen geen rechten worden ontleend. 

3.4. Als blijkt dat de klant bij de aanvraag onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft doorgegeven, mag GET IT GOING de tarieven en aanvullende voorwaarden aanpassen. 

3.5. Het aanbod en/of een speciaal tarief geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten. 

3.6. Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden diensten, de beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. 

3.7. GET IT GOING mag een aanbetaling van 30% van het overeengekomen aantal uur aan de klant in rekening brengen. Tenzij anders overeengekomen, wordt het restantbedrag in 2 restanttermijnen of op maandelijkse basis aan de klant gefactureerd. Kosten voor het online platform worden volledig vooraf gefactureerd. Trajecten met vastgestelde werkzaamheden en een vooraf overeengekomen vast bedrag worden volledig vooraf, bij de start van het traject, gefactureerd tenzij anders overeengekomen.

3.8. GET IT GOING mag de tarieven tussentijds wijzigen. Als de tarieven van overeengekomen diensten stijgen na het sluiten van de overeenkomst, dan mag de klant de overeenkomst annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen door wettelijke regelingen of bepalingen zijn hierbij uitgesloten. 

3.9. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, wordt beschouwd als meerwerk en mag als zodanig in rekening worden gebracht. 

Artikel 4. Overeenkomst, meerwerk, ontbinden, annuleren en wijzigen


4.1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant het akkoord op het aanbod via de e-mail aan GET IT GOING stuurt, de offerte online accepteert of een bestelling plaatst via de website. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden gedaan en zijn pas geldig wanneer deze door GET IT GOING en de klant zijn geaccepteerd. 

4.2. Na het sluiten van de overeenkomst zal GET IT GOING binnen de afgesproken termijn starten met de werkzaamheden. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt GET IT GOING de acceptatie van het aanbod. Zolang GET IT GOING de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden. 

4.3. GET IT GOING mag bepaalde werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich laten ondersteunen zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld moet te worden. 

4.4. Als GET IT GOING door onvoorziene omstandigheden, die op het moment van het opstellen van het aanbod nog niet bekend waren, meer werk moet uitvoeren dan is overeengekomen in het aanbod, mag GET IT GOING de daaruit voortkomende meerkosten als meerwerk aan de klant in rekening te brengen. 

4.5. Een ingeplande meeting kan tot 24 uur voor aanvang van de afspraak kosteloos worden verplaatst. Bij verplaatsing of annulering binnen 24 uur, het voor de tweede keer verplaatsen of bij het niet tijdig aanwezig zijn, worden de volledige uren met betrekking tot de meeting alsnog in rekening gebracht. 

4.6. Wanneer de klant een overeenkomst, niet zijnde een meeting, voor aanvang van de werkzaamheden wil annuleren, is dit alleen schriftelijk mogelijk en is de klant verplicht om een vergoeding voor de reeds ingeplande en gereserveerde uren te betalen: 

annulering tot 30 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: 30% van het in het aanbod overeengekomen bedrag; 

annulering binnen 30 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: 50% van het in het aanbod overeengekomen bedrag; 

annulering binnen 14 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: 75% van het in het aanbod overeengekomen bedrag; 

annulering binnen 7 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: zal 100% van het overeengekomen bedrag in rekening gebracht worden. 

4.7. Als de klant een overeenkomst tussentijds wil ontbinden, is dit alleen schriftelijk mogelijk en is de klant verplicht om een vergoeding te betalen voor de al uitgevoerde werkzaamheden met een minimum van 50% van het overeengekomen tarief. Eventueel vermeerderd met een percentage van 20% voor datgene wat nog openstaat. Een overeenkomst met betrekking tot een (online) cursus of de toegang tot het platform kan niet tussentijds worden beëindigd. 

4.8. In aanvulling op artikel 4.6 en 4.7 is de klant in ieder geval verplicht om gederfde winst en de voor ingekochte materialen of ingehuurde derden te vergoeden. 

4.9. In geval van een interim opdracht of maandelijks terugkerende werkzaamheden, hebben zowel de klant als GET IT GOING het recht de overeenkomst tussentijds te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Hierbij wordt gekeken wordt naar de gemiddelde uren van de drie maanden voorafgaand aan de opzegging. Het gemiddelde van de drie maanden voor de opzegging wordt gehanteerd als aantal uren voor de laatste maand waarin de werkzaamheden worden uitgevoerd. 

4.10. Het door de klant geaccepteerde aanbod, eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken. 

4.11. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop GET IT GOING zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van het aanbod, dan is GET IT GOING bevoegd deze wijzigingen te wijzigen in de uitvoering van de overeenkomst dan wel de prijzen aan te passen. 


Artikel 5. Uitvoering van de overeenkomst en levering


5.1. Iedere overeenkomst tussen GET IT GOING en de klant is een inspanningsverplichting waarbij GET IT GOING de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. GET IT GOING kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat van de werkzaamheden niet aan de verwachtingen van de klant voldoet. 

5.2. GET IT GOING zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan GET IT GOING levert zodanig wordt beveiligd dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen. 

5.3. GET IT GOING is bevoegd om voor promotionele doeleinden, voor bijvoorbeeld referenties, de gegevens van de klant op de website en/of social media kanalen te publiceren. 

5.4. De klant is verplicht om alle informatie die nodig is voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar GET IT GOING om verzoekt, tijdig aan GET IT GOING beschikbaar te stellen. 

De gevraagde, aanvullende informatie moet uiterlijk 5 dagen voor aanvang van de werkzaamheden door GET IT GOING zijn ontvangen, tenzij anders is overeengekomen. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn. 

5.5. Als de klant de gegevens uit artikel 5.4 niet of niet-tijdig aan GET IT GOING beschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. Daarnaast mag GET IT GOING eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door GET IT GOING zijn ontvangen. 

5.6. Als door toedoen van GET IT GOING de uitvoering van de diensten vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal GET IT GOING dit zo snel mogelijk schriftelijk aan de klant meedelen. GET IT GOING is tevens bevoegd haar werkzaamheden uit te laten voeren door een geschikte vervanger. 

5.7. GET IT GOING werkt voor de opdracht online, op haar eigen locatie of op de locatie van de klant. Indien de klant kenbaar maakt op een andere, externe locatie af te willen spreken dan kan er in overleg met GET IT GOING een afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze externe locatie zijn voor rekening van de klant. 

5.8. Indien werkzaamheden op locatie bij de klant plaatsvinden, wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de faciliteiten bij de klant. 

5.9. In aanvulling op artikel 5.7 en 5.8 is GET IT GOING te allen tijde gerechtigd om geen gehoor te geven aan een verzoek van de klant om de werkzaamheden op locatie uit te voeren. 

5.10. De door GET IT GOING gehanteerde leveringstermijn verschilt per opdracht en wordt in overleg met de klant vastgesteld. De levertijd begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens en/of materialen. 

5.11. De klant moet de benodigde gegevens en/of materialen en/of aanvullende gegevens zoals genoemd in artikel 5.4 en eventuele aanvullende gegevens om een juiste uitvoering van de werkzaamheden mogelijk te maken, uiterlijk 5 dagen voor aanvang van de werkzaamheden aan GET IT GOING aanleveren. Indien de klant dit nalaat, is GET IT GOING niet aansprakelijk voor enige vertraging van de uitvoering van haar werkzaamheden. 

5.12. Genoemde termijnen zijn altijd richtlijnen, deze termijn is nooit definitief. Als de termijn wordt overschreden, betekent dit niet automatisch dat GET IT GOING in gebreke is.   

5.13. Als de levertermijn met meer dan 30 dagen wordt overschreden, kan de klant de overeenkomst alleen ontbinden als GET IT GOING na een gedetailleerde schriftelijke ingebrekestelling niet binnen een redelijke termijn de levering alsnog uitvoert en de verplichtingen niet nakomt. 

5.14. De klant is verplicht datgene te doen wat nodig is om een tijdige levering door GET IT GOING mogelijk te maken. Hieronder wordt onder andere verstaan het leveren van de gegevens en/of materialen zoals genoemd in artikel 5.11. 

5.15. Als door toedoen van GET IT GOING de levering vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal GET IT GOING dit zo snel mogelijk, schriftelijk, aan de klant meedelen. 

5.16. Aan de leveringsplicht van GET IT GOING zal, zonder tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door GET IT GOING geleverde diensten en/of producten een keer aan de klant zijn aangeboden. 

5.17. De door GET IT GOING geleverde digitale producten en/of diensten zijn enkel voor het in de offerte overeengekomen gebruik binnen de betreffende organisatie. De geleverde digitale producten mogen niet worden gebruikt voor andere (commerciële) doeleinden dan in eerste instantie in de offerte is overeengekomen. 

Artikel 6. Rechten en verplichtingen voor de klant


6.1. De klant moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden. 

6.2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.4. zo spoedig mogelijk aan GET IT GOING te melden. 

6.3. De klant is verplicht om klachten over de door GET IT GOING geleverde diensten binnen 24 uur na ontdekking van het gebrek en uiterlijk binnen 30 dagen na afronding van de hele opdracht, aan GET IT GOING te melden. GET IT GOING streeft ernaar binnen 5 werkdagen op de klacht te reageren. 

6.4. De klant is verplicht GET IT GOING een redelijk termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op. 

6.5. Eén jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de klant GET IT GOING van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten. 

6.6. De klant moet zelf reservekopieën maken van alle materialen en/of gegevens die GET IT GOING nodig heeft voor de uitvoering van de werkzaamheden. Bij verlies van deze materialen en/of gegevens is GET IT GOING niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortkomt. 

6.7. Als GET IT GOING inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. GET IT GOING is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt door middel van de met de klant gedeelde inloggegevens. 

6.8. Er bestaat geen herroepingsrecht nu de klant altijd een zakelijke opdrachtgever is. 

6.9. Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een een online dienst zoals een online cursus, training, module, masterclass, training of e-book, te retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt klant direct de volledige toegang tot de aankoop. 

6.10. De kosten voor de te gebruiken Microsoft 365 software (voor het volgen van de cursussen en trainingen van GET IT GOING) en de benodigde licenties worden niet opgenomen in de offerte, deze kosten zijn voor de klant zelf en worden derhalve niet door GET IT GOING gefactureerd tenzij anders overeengekomen. Tevens dient de klant zelf deze software en/of licenties af te sluiten of al in bezit te hebben. 

6.11. In aanvulling op artikel 6.10 is de klant zelf verantwoordelijk voor het (tijdig) uitvoeren van updates aan de te gebruiken software zodat de klant up-to-date software heeft en de cursussen en/of trainingen kan volgen. 


Artikel 7. Aanvullende bepalingen online platform en strippenkaarten


7.1. Er is door de klant geen enkel recht of verplichting te ontlenen aan het traject, de cursussen/trainingen en/of de masterclasses en ieder handelen van de klant is voor zijn/haar eigen rekening en risico. GET IT GOING aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de aan hem/haar gedoceerde wijze en methode van GET IT GOING in de praktijk tot uitvoering brengt. 

7.2. De klant erkent dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant zelf en de manier waarop de klant de opdrachten uitvoert. GET IT GOING geeft geen enkele garanties voor het behalen van een bepaald resultaat door de klant. 

7.3. De kennis die door de klant wordt opgedaan, mag niet worden gekopieerd en mag alleen voor eigen doeleinden binnen de eigen organisatie gebruikt worden. 

7.4. In aanvulling op artikel 7.3 is het de klant niet toegestaan, ongeacht (volledige) deelname of niet, om binnen 12 maanden na afronding van het traject en/of het programma een soortgelijk traject/programma al dan niet met referentie naar of volgens de methode van GET IT GOING aan te bieden of te doen geven. Als GET IT GOING waarneemt dat de klant de content geheel of gedeeltelijk heeft gekopieerd, is het aan de klant om aan te tonen dat dit niet het geval is, en is artikel 9 van toepassing. 

7.5. Deelname van de klant aan een groepstraining, groepsworkshop of (live) masterclass welke onderdeel is van een groepsprogramma of in company training kan niet worden verplaatst of ingehaald in geval van afwezigheid. GET IT GOING maakt een planning voor de (groeps)activiteiten en stelt de klant daarvan tijdig op de hoogte. Indien mogelijk kan GET IT GOING de content en/of opname van een (groeps)sessie delen met de klant. Het niet (kunnen) deelnemen leidt niet tot restitutie van betaalde gelden of opschorting van een betalingsverplichting. 

7.6. De klant kan in de online community van GET IT GOING berichten plaatsen. De klant is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die door hem/haar worden geplaatst. Berichten mogen geen reclame, ongevraagde acquisitie, spam, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op andere manier wijze de wet overtreden en andere deelnemers schaden. GET IT GOING mag deze informatie altijd zonder opgaaf van redenen verwijderen. 

7.7. Als de klant de sfeer binnen de groepsactiviteit, workshop of community verstoort door zijn/haar gedrag, dan mag GET IT GOING de klant de toegang ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant. 

7.8. Als de klant berichten plaatst in de community welke in strijd zijn met artikel 7.7, dan mag GET IT GOING de klant de toegang ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant. 

7.9. Casuïstiek die binnen een traject en/of programma wordt behandeld en/of besproken kan worden gebruikt in blogs, (praktijk)voorbeelden en/of op social media. Deze verhalen en/of voorbeelden worden volledig anoniem en onherkenbaar/naar een persoon herleidbaar ingezet. 

7.10. De klant is gerechtigd screenshots te maken van de online trainingen en/of masterclasses en via social media te delen mits dit gebeurt met vermelding naar het Instagramaccount van GET IT GOING en in beperkte mate. 

7.11. Na aankoop is de content van de cursus of binnen het platform 365 dagen beschikbaar voor de klant. Indien GET IT GOING besluit materiaal (eerder) te verwijderen of te verhuizen, stelt GET IT GOING de klant hier drie maanden voorafgaand aan de verhuizing of verwijdering van op de hoogte, via het meest recente bekende e-mailadres van de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig volgen van de content en het eventueel downloaden van bestanden. 

7.12. Indien de klant langer toegang wil houden tot de content, kan de klant tegen een meerprijs opnieuw toegang krijgen. De verlenging kan de klant per mail bij GET IT GOING aanvragen. 

7.13. GET IT GOING maakt gebruik van software van een derde partij (leverancier) om de content binnen de online leeromgeving digitaal aan de klant beschikbaar te stellen. GET IT GOING kan niet garanderen dat die software altijd en overal te bereiken is en aanvaard geen aansprakelijkheid voor het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de content. 

7.14. Inloggegevens met betrekking tot de online leeromgeving mogen niet met derden worden gedeeld. Indien GET IT GOING waarneemt dat door toedoen van de klant derden toegang hebben tot de online leeromgeving en/of andere afgeschermde content van GET IT GOING, is GET IT GOING gerechtigd de toegang voor de klant, zonder voorafgaande waarschuwing, te ontzeggen. 

7.15. GET IT GOING mag het aanbod en de bijbehorende content binnen een traject/programma uitbreiden, beperken of aanpassen in verband met kwalitatieve verbeteringen zodra GET IT GOING dit nodig acht. 

7.16. GET IT GOING mag, wanneer de klant in termijnen betaalt en de termijnbetaling(en) niet-tijdig heeft gedaan, het recht op deelname aan het traject opschorten tot de betalingsachterstand is ingelopen. 

7.17. Het is GET IT GOING altijd toegestaan om de overeenkomst tussentijds te beëindigen als nieuwe feiten en/of omstandigheden ervoor zorgen dat er een breuk in de vertrouwensrelatie is ontstaan. GET IT GOING zal in dat geval het resterende bedrag van het traject aan de klant retourneren, maar is niet gehouden tot het betalen van een schadevergoeding aan de klant. 


Strippenkaarten


7.18. GET IT GOING biedt verschillende strippenkaarten voor consultancy op afroep aan. De klant kan deze strippenkaart via de e-mail aanvragen. 

7.20. De strippenkaart en het aantal uren wordt in overleg met de klant afgestemd. GET IT GOING houdt vervolgens een urenregistratie bij. De klant kan GET IT GOING te allen tijde verzoeken om de urenregistratie aan de klant te overleggen. 

7.21. De strippen op de strippenkaart gaan per uur. 

7.22. De strippenkaarten zijn maximaal 12 maanden geldig, restitutie van de openstaande strippen is niet mogelijk. 

7.23. Reiskosten kunnen niet vergoed worden met een strippenkaart, deze worden los gefactureerd. 

7.24. GET IT GOING behoudt zich het recht voor opdrachten te weigeren welke binnen 24 uur uitgevoerd moeten worden. De klant is bevoegd opdrachten bij GET IT GOING neer te leggen, maar wanneer GET IT GOING niet beschikbaar is, kan de klant hier geen rechten aan ontlenen. 

7.25. In aanvulling op artikel 7.24 wordt, wanneer een spoedopdracht wel wordt geaccepteerd, en die dezelfde werkdag dient te worden uitgevoerd, een extra spoedtarief van 150% van het geldende uurtarief, bovenop de reguliere kosten van de strippenkaart. 


Artikel 8. Betaling


8.1. Zodra het aanbod door de klant is geaccepteerd, is ook de verplichting ontstaan tot betaling van het overeengekomen tarief. 

8.2. Facturen dienen binnen 21 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is. 

8.3. De aanbetaling dient te zijn voldaan voor aanvang van de werkzaamheden. 

8.4. GET IT GOING biedt de klant de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de termijn betaling(en) niet-tijdig worden voldaan, is GET IT GOING bevoegd de werkzaamheden te pauzeren tot de betalingsachterstand is ingelopen. 

8.5. Indien niet-tijdige betaling drie keer is voorgekomen, kan GET IT GOING besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door GET IT GOING. 

8.6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is. 

8.7. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- excl. BTW bedragen. 

8.8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant zijn de vorderingen van GET IT GOING onmiddellijk opeisbaar. 

8.9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft GET IT GOING het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan. 

8.10. De klant kan bezwaren tegen de door GET IT GOING verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan GET IT GOING kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal GET IT GOING een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op. 


Artikel 9. Intellectueel eigendom


9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen berusten bij GET IT GOING tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen, te veelvoudigen, door te verkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen. 

9.2. De intellectuele eigendomsrechten op door GET IT GOING ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusief eigendom van GET IT GOING tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen. 

9.3. GET IT GOING is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met GET IT GOING wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op een manier inbreuk maakt op rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant GET IT GOING vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant. 

9.4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij GET IT GOING recht heeft op een vergoeding ter hoogte van €1.000,- een dergelijke vorm van onrechtmatig gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen. 

Artikel 10. Duur overeenkomst en beëindiging


10.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt. 

10.2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan. 

10.3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen. 

10.4. In uitzondering op artikel 10.3. kan GET IT GOING de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat: 

surseance van betaling aan de klant is verleend; 

het faillissement van de klant is uitgesproken; 

het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en/of terugkerende betalingsproblemen; 

de klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving; 

de klant inbreuk maakt op rechten van derden; 

de klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst; 

de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van GET IT GOING negeert; 

er voor GET IT GOING aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn dat GET IT GOING zich niet (meer) naar beste kunnen kan inzetten, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant, om de werkzaamheden uit te voeren. 

10.5. GET IT GOING zal, indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit artikel 10.4 het resterende bedrag voor de nog niet uitgevoerde werkzaamheden aan de klant retourneren maar nooit verplicht zijn om een schadevergoeding aan de klant te betalen. 

10.6. Als GET IT GOING op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de reeds uitgevoerde werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die GET IT GOING vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar. 

Artikel 11. Aansprakelijkheid


11.1. De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen die door GET IT GOING worden gegeven tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. Daarnaast erkent de klant dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet en input van de klant. 

11.2. Indien GET IT GOING toch, ondanks artikel 11.1, toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal van het overeengekomen tarief voor de betreffende werkzaamheden. Dit bedrag is te allen tijde maximaal het bedrag wat de verzekering aan GET IT GOING uitkeert. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de door de klant laatst betaalde factuur. 

11.3. De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant GET IT GOING heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant GET IT GOING een redelijk termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer GET IT GOING niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geld het vereiste van een ingebrekestelling niet. 

11.4. In aanvulling op artikel 11.2 is GET IT GOING alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel. 

11.5. GET IT GOING is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van GET IT GOING. 

11.6. GET IT GOING is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten voor juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.4 bij het uitvoeren van de werkzaamheden of wanneer GET IT GOING is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens. 

11.7. De klant vrijwaart GET IT GOING tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die GET IT GOING in het kader van de overeenkomst heeft verricht. 


Artikel 12. Onderbreking van de werkzaamheden en overmacht


12.1. GET IT GOING is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen. 

12.2. Indien zich een situatie zoals genoemd in 

artikel 12.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar. 

12.3. GET IT GOING is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar GET IT GOING geen invloed op kan uitoefenen. GET IT GOING kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee GET IT GOING een overeenkomst is aangegaan. 

12.4. In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand. 

 


Artikel 13: Overige bepalingen en toepasselijk recht


13.1. Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als GET IT GOING deze bepalingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd. 

13.2. GET IT GOING spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring. 

13.3. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid. 

13.4. Indien GET IT GOING in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen. 

13.5. Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worde overgedragen als GET IT GOING daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven. 

13.6. Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. 

13.7. Partijen zullen eventuele conflicten eerst samen proberen op te lossen voordat zij een beroep zullen doen op de rechter. 

13.8. Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin GET IT GOING is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaalt.